خبرخوان

بلاگ

اینفوگرافیک چیست؟ Infographic

 

اینفوگرافیک از دو بخش اینفو و گرافیگ تشکیل شده است که برای معادل فارسی آن می توان "اطلاع نگاشت" ، " گرافیک اطلاع رسان" ، "داده نما " ، " اینفوگرافی "  و ... بکار برده می شود.

در واقع روشی برای ارایه اطلاعات به زبان نمودار و تصویر و گراف می باشد که با توجه به تاثیرگذاری بیشتر تصویر در ذهن نسبت به کلمات جملات و متن های طولانی که شاید مخاطب حتی فرصت خواندن آن را هم نداشته باشد، امروزه اینفوگرافیک جایگاه خاصی برای ایجاد محتوا و بازاریابی و تبلیغات پیدا کرده است.

infograpgic

به بیان ساده تر، اینفوگرافیک ها با ترکیب عناصر بصری نظیر عکس، دیاگرام، نقشه، نمودار،... مجموعه ای از داده ها و اطلاعات پیچیده را به گونه ای به تصویر در می آورند که پیام به شیوه ای سریع و قابل فهم به مخاطب منتقل شود.

انواع اینفوگرافیک ها :

اینفوگرافیک ها با توجه به شیوه پیاده سازی آنها به چهار دسته تقسیم می شوند :

ایستا (Static)

کلیه اطلاعات در یک نگاه بصورت یک تصویر واحد نمایش داده می شوند.

 پویا (Dynamic)

اطلاعات در یک توالی خطی بصورت متحرک و انیمیشن نمایش داده می شوند.

تعاملی (Interactive)

اطلاعات معمولن در بستر وب و بنابر انتخاب کاربر به نمایش در می آید.

 فیزیکی (Physical)
اطلاعات در قالب یک حجم یا ماکت سه بعدی نمایش داده می شود.

 

نمونه هایی از اینفوگرافیک ها :

 

 

internetusersInfographic 

این اینفوگراف که به سفارش شرکت آسیاتک،طراحی شده است، نشان می‌دهدکه ایرانی‌ها ۴ برابر مردم جهان در شبکه‌های اجتماعی وقت می‌گذرانند! 

دریافت اطلاعات، آپلود و دانلود، ارسال ایمیل، دانلود اپلیکیشن، بانکداری اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی، کاریابی و تماس صوتی، از جمله فعالیت‌هایی هستند که در این اینفوگرافی مورد بررسی قرار گرفته‌اند

 

 

 

asprinInfographic

این مجموعه اینفوگرافیک به سفارش شرکت بهستان طراحی و در آن چگونگی و زمان مصرف استفاده از اسپری آسم توضیح داده شده است. 

 

 

dargahinfographic

در این اینفوگرافیک درگاه های ورود اینترنت به کشور نمایش داده شده است. اینترنت هم به صورت فیبرنوری به واسطه خشکی و دریا به داخل ایران می‌رسد و هم بخشی از آن به صورت ماهواره ای در دسترس مردم و سازمان ها قرار می‌گیرد

جهت کسب اطلاعات بیشتر یا مشاوره در این زمینه و یا طراحی اینفوگرافیک می توانید با ما تماس بگیرید.

 

فلسفه بازاریابی محتوا : (content marketing)

فلسفه بازاریابی محتوا بر ایجاد رسانه است، رسانه ای که سعی در یافتن ، جذب و حفظ مشتریان دارد. درواقع به کمک بازاریابی محتوا بدون نیاز به جلسه حضوری جهت ارایه محصولات، اطلاعات مفید و کاربردی را به اشتراک می گذارید و کسب و کار خود را توسعه می دهید. زیرا محتوا باعث ایجاد ارتباط می شود و ارتباط اعتماد می افریند و اعتماد کسب و کار شما را توسعه می دهد.

هرچه محتوای شما مفید و باارزش تر باشد، وفاداری مشتری به شما نیز افزایش پیدا می کند، بنابراین به کیفیت مطالب و محتوایی که ارایه می دهید دقت کنید .

این محتوا و اطلاعات می توانند به انواع مختلفی چون اخبار تحلیلی، ویدئو، کتاب الکترونیکی، اینفوگرافی، مطالعه موردی، راهنما و دستورالعمل ها، پرسش و پاسخ، مقالات، تصاویر و ... تولید و منتشر گردد.

تعریف کامل و جامع که از بازاریابی محتوا می توان ارایه کرد:
بازاریابی محتوا یکی از رویکردهای استراتژیک بازاریابی است که بر تولید و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار با اهداف برندها متمرکز شده است. بازاریابی محتوا به دنبال جذب، حفظ و تعامل با مخاطبانی است که به وضوح تعریف و شناخته شده هستند. این عمل با هدف هدایت کاربران برای انجام اقداماتی سودده صورت می گیرد.

با نگاهی به نشریه ی آنلاین کوکاکولا متوجه می شویم که فلسفه ی بازاریابی محتوا را به این صورت پیاده سازی کرده اند که مخاطبان خود را سرگرم کنند، اخبار برند خود را اطلاع رسانی کرده و علاوه بر اینها با داستان سرایی های مختلف مسیر زندگی مخاطبانشان را تغییر دهند. بدین ترتیب با کمک دو ویژگی شفافیت و اعتماد، محصولاتشان را به یک برند پرفروش و مشهور در جامعه تبدیل کنند.

طبق اصل پارتو (قانون 20-80 ) در مورد بازاریابی محتوا:

80 درصد از محتواهای بازاریابی با بالاترین رتبه ها تنها از 20 درصد کل محتواهای تان به وجود می آیند.به این معنی که از بین تمامی موارد محتوایی که در وبسایت شما منتشر شده تنها یک محتوا یا یک موضوع خاص مشتریان و کاربران را به سوی وبسایت شما می کشاند. آن را شناسایی کرده و اقدام به بسط و توسعه آن دهید.

جهت کسب اطلاع بیشتر و مشاوره در این زمینه با ما تماس بگیرید.

علائمی که نشان می دهد شما به CRM نیاز دارید

با توجه به توضیحات ارایه شده در پست های پیشین جهت آشنایی با نرم افزار سی آر ام ، در اینجا به بررسی دلایلی میپردازیم که ضرورت پیاده سازی سی آر ام در یک سازمان را بیان می کند:

عدم توانایی در شناسایی بهترین مشتریان

مشتریان شما در هنگام خرید، اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار می‌دهند. این داده‌ها را تحلیل کنید. بین مشتریان‌تان فرق بگذارید،‌ چون آن‌ها هم برای شما ارزش‌های متفاوت ایجاد می‌کنند.

شکایات بالا، وفاداری پایین

مشتریان انتظار خدمات سریع و سفارشی‌سازی شده دارند. به تیم خدمات پس از فروش خود، دسترسی سریع به اطلاعات مشتریان بدهید و ابزارهایی را طراحی کنید که بتوانند خدمات منحصر به فردی به آنان ارائه کنند. همه این تعامل‌ها در وفادارسازی مشتریان موثر هستند.

پیش‌بینی‌ها دقیق نیستند

اگر برنامه‌ریزی‌هایتان محقق نمی‌شود، احتمال دارد که اطلاعات‌تان کامل نباشد. قیف فروش کسب و کارتان را به طور منظم بررسی کنید تا مطمئن شوید تیم فروش، بر روی مهم‌ترین سرنخ‌های فروش متمرکز است و آخرین اطلاعات را در مورد هر سرنخ به اشتراک می‌گذارد. از قیف فروش برای پیش‌بینی بهتر استفاده کنید.

مشکل در یافتن سرنخ‌های جدید

معمولا مشتریان به طور مستقیم به شما نمی‌گویند که آماده خرید هستند. هنگامی که یک مشتری بر روی تبلیغات شما کلیک می‌کند یا صفحه معرفی یک محصول را می‌بیند، نشان می‌دهد که یک سرنخ جدید است. با جمع‌آوری و کار بر روی این سیگنال‌ها، می‌توانید علاقمندان به محصولات‌ و خدمات‌تان را شناسایی کنید.

عدم توانایی در مرور سریع مذاکرات قبلی

بررسی سوابق ارتباطات قبلی با مشتری باید به سادگی باز کردن ایمیل باشد. یک شبکه ارتباطی داخلی بین کارکنان ایجاد کنید تا همه اعضای تیم بتوانند به صورت فعالانه، آخرین تعاملات خود با مشتری را با دیگران به اشتراک بگذارند.

عدم شناخت کافی از بازار و مشتری

این‌ که بدانید مشتریان‌تان چگونه خرید می‌کنند کافی نیست، بلکه باید نیازهای آن‌ها، بودجه و همچنین سلیقه آن‌ها را هم خوب بشناسید.

زمانی که مشتریان این اطلاعات طبقه‌بندی شده را به اشتراک می‌گذارند کارمندانتان باید با استفاده از این اطلاعات، کیفیت ارتباط با مشتری را از طریق بازاریابی، فروش و خدمات بالاتر ببرند.

عدم پیگیری منجر به از دست دادن سرنخ‌های فروش می‌شود

حتی با بهترین تیم فروش وبازاریابی، برخی از سرنخ های فروش از دست می‌رود.با پیگیری تعاملات بین کارشناسان فروش و متقاضیان، به تیم خود کمک کنید تا ارتباطات با مشتریان را سفارشی‌سازی کنند و علاقمندی مشتریان به خرید را بالاتر ببرند.

اطلاعات مشتریان‌تان بروز نیست

وجود پروفایل مشتریان خوب است ولی باید اطمینان حاصل کنید که حاوی اطلاعات جامع و بروز باشد. لازم است کلیه پرسنل تیم‌های بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش با سطح دسترسی‌های تعریف شده به این داده‌ها دسترسی داشته باشند و سوابق آخرین تعاملات با مشتری را در این پایگاه داده ثبت کنند.

شش روش بک‌آپ گیری از داده‌‌ها
شش روش بک‌آپ گیری از داده‌‌ها
 
۳۱ مارچ روزجهانی پشتیبان گیری (بک‌آپ گیری) از اطلاعات و داده‌ها بود، پشتیبان‌گیری از داده‌ها یک امر کاملا مهم می‌باشد که باید به عادت تبدیل شود، به طوری که مکرر و منظم از داده‌ها و اطلاعات‌مان بک‌آپ بگیریم.

اهمیت پشتیبان گرفتن از داده‌هایتان فقط برای اینکه ممکن است لپ‌تاپ تان دزدیده و یا هاردتان به مشکل بر بخورد، نیست بلکه ممکن است کامپیوتر شما آلوده به بدافزارها نیز شود. بعضی از نرم‌افزارهای مخرب (باج افزار) روی فایل‌هایتان رمز می‌گذارند و شما را تهدید به پاک کردن آنها می‌کنند مگر اینکه به خرابکارها در طول دوره زمانی که مشخص می‌کنند باج دهید. ESET (شرکت امنیتی آی‌تی) عمل کردن به خواسته‌های باج افزارهای را بنا به دلایل زیادی توصیه نمی‌کند، اگر داده‌های شما پشتیبان داشته باشند شما حتی وسوسه مذاکره با آنها را نخواهید داشت.

در ادامه گزینه‌های در دسترس برای تهیه فایل پشتیبان از داده‌ها با نکات مثبت و منفی لیست شده است. اما به خاطر داشته باشید که بهتر است بیش از یک نسخه پشتیبان از داده‌هایتان تهیه کنید.
 
1- USB Flash Memory

کوچک، ارزان و مناسب، USB ها همه جا هستند، و قابل حمل بودن آنها به معنی ذخیره کردن فایل‌ها به صورت سریع و امن هست هر چند که همین قابلیت آنها باعث می‌شود USB‌ها خیلی سریع از گم شوند. سوال‌هایی در مورد تعداد دفعات خواندن / نوشتن روی آنها وجود دارد، به این معنی که ممکن است نتوانید بعد از مدتی به اطلاعات ذخیره شده در آنها دسترسی داشته باشید، بنابراین در کنار استفاده از USBها برای پشتیبان گیری روش‌های دیگر را نیز باید در نظر گرفت.

مزایا :

+ قابل حمل

+ بسیار ارزان

+ انتقال سریع و آسان اطلاعات به منابع دیگر

معایب :

قابل حمل بودن به معنی این نیز می‌باشد که آنها کوچک هستند و به راحتی گم می‌شوند

تعداد دفعات خواندن / نوشتن روی آنها مشخص و معین نیست

 

۲هارد درایو های خارجی

هارد درایو‌های خارجی همانطور که از اسم‌اشان مشخص است، حافظه‌هایی در خارج از سیستم شما هستند و می‌توانند به منابع دیگر متصل (وصلشوند. اگر از آنها برای پشتیبان گیری استفاده می‌کنید بهتر آن است که دیگر برای کارهای روزمره از آنها استفاده نکنید.

 

مزایا :

 

+ نسبتا ارزان

 

+ فضای نسبتا بیشتری برای فایل‌های بزرگتر و بیشتری دارد

 

معایب‌ :

 

به طور بالقوه خطر از دست دادن فایل‌ها در مواردی مانند وجود نرم افزارهای مخرب و یا نوسانات برق وجود دارد.

 

۳ماشین زمان

برای کاربران مک، ماشین زمان یک گزینه برای پشتیبان گیری است بصورتی که اطلاعات را بصورت خودکار در هارد درایوهای خارجی ذخیره می‌کند. اپل این را تحت نام تجاری کپسول زمان بیسیم خود به فروش می‌رساند اما شما می‌توانید هر حافظه‌ای را برای آن استفاده کنید. با استفاده از این روش، شمامی‌توانید اطلاعات خودتان را بصورت اتوماتیک ساعتی برای ۲۴ ساعت، رزانه برای ماه گذشته و هفتگی داشته باشید تا زمانی که ماشین پر شود.(حافظه‌اش تمام شود).

 

مزایا :

 

+ خودکار است

 

+ تکرار و تناوب در پشتیبان گیری

 

+ از کل درایو پشتیبان تهیه می‌کند و نه فقط فایل‌های مهم

 

معایب :

 

به دلیل بی‌سیم بودن گران است

 

فقط برای مک قابل استفاده است.

 

۴حافظه اضافه شده به شبکه

شرکت و کسب و کارها تمایل بییشتری دارند که فایل‌های پشتیبان خود را در حافظه اضافه شده به شبکه(nas,...) ذخیره کنند، اما در خانه‌هایی که تعدا کامپیوتر‌های آنها زیاد است نیز این گزینه روش خوبی می‌باشد، خصوصا برای افرادی که می‌خواهند فایل‌هایشان را از بیش از یک منبع ذخیره کنند. با پایین آمدن قیمت‌ها، استفاده از یک حافظه بیسیم گزینه مناسبی می‌باشد.

 

مزایا :

 

+ پشتیبان گیری خودکار به معنی اینکه شما ریسک فراموش کردن را نخواهید داشت

 

+ راه‌حل‌های بیسیم همچنین با تلفن و تبلت نیز کار می‌کنند

 

معایب :

 

می‌تواند گران باشد

 

راه‌اندازی و نگهداری اش می‌تواند دشوار باشد

 

۵ذخیره سازی ابری

 

با وجود حافظه متصل شده به شبکه (NAS) که اساسا یک ابر سرور برای شما محسوب میشود، مقدار زیادی فضای ابری نیز وجود دارند: به صورت‌های مجانی، پولی و یا در ابتدا با مقدار فضایی مجانی و در صورت افزایش حافظه پولی می‌شوند. آی‌کلاود، دراپ باکس، گوگل درایو و وان‌درایو از مشهورترین سرویس‌های ابری هستند.

مزایا:

+ می‌توانند بصورت خودکار باشند

+ مقدار مشخصی از فضا معمولا رایگان است

+ اگنوستیک است (مستقل از نوع دیوایس شما است)

معایب:

نیاز به اتصال به اینترنت موقع کار با آن

ممکن است این سرویس‌ها رخنه‌های امنیتی داشته باشند

شرکت‌ها موظف نیستند این سرویس را برای همیشه ارائه بدهند

۶- چاپ کردن

چاپ کردن می‌تواند یک کپی فیزیکی از سند‌های مهم شما ایجاد کند که قطع شدن برق وعدم دسترسی به کامپیوتان مانع دسترسی به آنها نخواهد شد و خیلی راحت و ساده در دسترس شما هستندالبته به روز نگاه داشتن سند‌ها با این روش سخت است و برای فایل‌های شنیداری و ویدئویی کاربرد ندارد.

 

مزایا :

 

+ نسخه پشتیبان تهیه شده تحت تاثیر قطعی سخت افزار و یا دردسرهای نرم افزاری قرار نمی‌گیرد

 

+ دسترسی هکر‌ها به آن غیر ممکن است

 

معایب:

 

برای هر نوع فایلی کاربرد ندارد

 

مدیریت آن نامطلوب است

 

برای اسناد بزرگ کمتر عملی است

 

برای محیط زیست خوب نیست

 

اغلب مردم به این فکر نمی‌کنند که اگر اطلاعات و داده‌های ارزشمندشان را از دست بدهند چه اتفاقی خواهد افتاد و وقتی به آن می‌رسند که دیر شده است. این اشتباه را مرتکب نشوید و از همین حالا به فکر پشتیبان گیری از داده‌هایتان باشید و همانطور که قبلا گفته شد بهتر است بیش از یک نسخه پشتیبان از آنها داشته باشید.

 

منبع:

شش روش بک آپ گیری از داده ها

Six ways to backup your data

 

نویسنده: ادمین

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
یو پی اس و ضرورت استفاده از آن

یو پی اس (UPS)در اصل مخفف کلمه Uninterruptible Power Supply یا همان منبع تغذیه بدون وقفه می باشد.

 

یو پی اس


یوپی اس ها برای مقابله با مشکلات برق AC سیستم ها طراحی و ساخته می شوند. این وسایل می توانند در محدوده از چند صد ولت آمپر (VA) برای حفاظت رایانه شخصی معمولی تا چند میلیون ولت آمپر (MVA) برای مراکز رایانه ای و مخابراتی و صنعتی بزرگ طراحی، ساخته و به بازار عرضه شوند.

دستگاه UPS تقريبا در همه جا مورد نياز مي باشند چه در منازلي كه داراي يك عدد كامپيوتر باشد و يا در شركتها و ادارات بزرگ كه چندين كامپيوتر , پرينتر, فكس, اسكنر , تلفن سانترال , سيستم هاي حفاظتي يا در مراكز تحقيقاتي , آزمايشگاهي و پزشكي و ..... مي باشد. چرا كه درزمان نبود برق شهر بتوان از اين سيستم ها استفاده نمود و در زمان وصل برق شهر بتوان از آسيبهاي جدي به سيستم ها جلوگيري نمود.

یو پی اس چه وقت و چگونه عمل می کند :

قطع برق شهر (Black Out) :

درصورت بروز چنین مشکلی یوپی اس با استفاده از باتری تا زمانی که انرژی ذخیره شده در آن اجازه می دهد، توان مصرفی تجهیزات را فراهم می آورد.

کاهش ناگهانی ولتاژ (Power Sag) :

این پدیده معمولا بر اثر راه اندازی بارهای الکترو موتور در شبکه برق به وجود آمده و باعث خطی عملکردن، Crash کردن، Reset شدن سیستم های کامپیوتری و یا قفل کردن صفحه کلید می شود، در صورت بروز چنین پدیده ای در شبکه برق، یوپی اس بصورت لحظه ای عمل کرده و توان مصرفی تجهیزات را از باتری تامین می کند و پس از رفع اشکال در برق شهر ، به وضعیت عادی برمی گردد.

افت طولانی ولتاژ (Brown Out) :

در صورت بروز چنین مشکلی، عملکرد یوپی اس مشابه حالت قطع برق می باشد.

افزایش شدید و ناگهانی ولتاژ (Spike & Surge):

این پدیده در اثر رعد و برق و عمل سوئیچینگ در شبکه برق به وجود می آید و در اثر آن ممکن است که ولتاژ به صورت ناگهانی تا چندین برابر ولتاژ نامی شبکه بالا رود. معمولا در یوپی اس ها، مدارهای حفاظتی قرار داده می شود که انرژی موجود ناشی از این افزایش ولتاژ را حذف کرده تا از اعمال آن به تجهیزات جلوگیری شود.

افزایش طولانی ولتاژ (Over Voltage):

اگر این افزایش ولتاژ مدت زیادی ادامه داشته باشد ممکن است به بعضی از قطعات حساس سیستم های سخت افزاری آسیب وارد نماید. در این وضعیت یوپی اس تامین کننده برق مصرف کننده ها خواهد بود و از اتصال برق شهر به مصرف کننده ها جلوگیری به عمل می آورد.

نویز (Noise) :

معمولا در شبکه برق مصرف کننده هایی نظیر اجاق ها مایکروویو وجود دارند که باعث ایجاد نویز و تداخل الکترومغناطیسی در خطوط برق شهر می شود. برای پیشگیری از این مشکل در یوپی اس ها بخشی به نام فیلتر در نظر گرفته می شود تا اثرات ناشی از نویز و تداخل آن تا حد زیادی کاهش دهد.

زمانی یوپی اس ها به عنوان یک سیستم گران ارزیابی می شدند اما امروزه با توجه به گران قیمت بودن تجهیزات از نظر سخت افزاری و یا اطلاعات و داده ها ، هزینه تهیه و تامین یک دستگاه یوپی اس کاملا ارزان و مقرون به صرفه می باشد .


جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در این زمینه یا تهیه کالا با ما تماس بگیرید.